På rocker`n hos NRK.

27/10/2021

En eller annen gang i det herrens år 1991 hadde vi gutta i Shotgun Sally fått "audiens" i innspillingsstudioet til NRK Telemark via en bekjent som hadde kontakter der. På den tiden hadde vi gått til innkjøp av en stor bandbuss som vi holdt på å pusse opp. Det var en Scania som vi hadde malt med rulle. Lilla, for sikkerhets skyld! 

Vi hoppa ombord i bussen og satte kurs mot Skien. Vi hadde med oss noen venner også, så det var en solid gjeng som dro avsted. Helgen i forveien hadde min gamle venn Ole Haug vært i det samme studioet og spilt inn noen sanger. Han hadde med seg en kamerat. Denne kameraten traff jeg dagen før vi skulle reise. Han delte sin opplevelse med meg og sa b.la at "får håpe at ikke det er han derre XXX som skal være tekniker for dere for når vi var der så endte det med at jeg måtte mixe"!!

Jeg tenkte litt på dette mens jeg satt bak rattet på bussen oppover mot studio, og akkurat som fryktet, vi ble møtt av en kar som presenterte seg som XXX. Vel, vi kom nå i gang en drøy time etter planen fordi "noen" hadde glemt å slå på strømmen til mixebordet.... 

Vi endte til slutt opp med en demo-tape bestående av seks sanger. Låtene het "Johnny & Billie Ray" - "She`s allright" - "Take me drunk" - "Loud as hell" - "1000 miles away" og "Peepin` Tom". Den siste dukket senere opp på vår debut CD "Steamy Session" (1993.) May Lisbeth Fredriksen, Henriette Støle Isnes Malmgren og Gudrun Beate Skauen Isaksen koret på et par av låtene. 

På veien hjem var det god stemning i bussen. Vi kjørte Gamle Sørlandske av hensyn til eventuelt ferske trafikkanter. I en sving i nærheten av Askeklova datt det ene vinduet ut..... Life on the road

www.rocketrollet.no
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started